آرشیو فروردین ماه 1397

ترخيص كالا واردات ترخيص كالا واردات صادرات كالا گمرك ترخيص كالا واردات صادرات كالا گمرك ترخيص كالا واردات صادرات كالا گمرك ترخيصكاريترخيصكاري

بهينه سازي و سئو سايت

۱۴۲ بازديد

درس‌هاي مربوط به سئو در متمم با هدف تربيت متخصص سئو طراحي نشده‌اند. بلكه هدف اصلي ما، آشنايي دوستان متممي با كليات SEO است تا هم بتوانند كارهاي ساده‌ و اوليه‌ي سئو براي وبلاگ‌ها و سايت‌هاي خود را مديريت كنند و هم در صورت علاقه، مسيري براي مطالعه و يادگيري بيشتر سئو پيش روي آنها ترسيم شود.

درس‌هاي مربوط به سئو در متمم با هدف تربيت متخصص سئو طراحي نشده‌اند. بلكه هدف اصلي ما، آشنايي دوستان متممي با كليات SEO است تا هم بتوانند كارهاي ساده‌ و اوليه‌ي سئو براي وبلاگ‌ها و سايت‌هاي خود را مديريت كنند و هم در صورت علاقه، مسيري براي مطالعه و يادگيري بيشتر سئو پيش روي آنها ترسيم شود.
تعريف سئو و چمورد SEO بدانيماگر چه به نظر نمي‌رسد تاكيد بر اهميت SEO چندان ضروري باشد،‌ اما بد نيست مروري به برخي آمارهاي منتشر شده درباره موتورهاي جستجو داشته باشيم‌.
طبيعي است كه با توجه به روش اجراي تحقيق، آمار و ارقام ارائه شده توسط منابع مختلف، مي‌توانند متفاوت باشند؛ بنابراين شايد بهتر باشد به جاي تمركز بر مقدار دقيق اعداد، بيشتر به مقياس و اهميت نسبي آنها توجه كنيم
هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لينك‌هايي كه به صورت تبليغ (با پرداخت پول) توسط موتورهاي جستجو از جمله گوگل، نمايش داده مي‌شوند، نگاه نمي‌كنند.
 كسي كه از طريق كليك كردن روي لينك در موتور جستجو وارد فضاي آنلاين شما مي‌شود، در مقايسه با كسي كه شما براي بازاريابي به سراغ او رفته‌ايد، براي تبديل شدن به يك مشتري هزينه‌ي كمتري خواهد داشت.
 جستجو بر روي موبايل طي سال‌هاي اخير همواره روندي افزايشي داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبايل از سرچ دسكتاپ بيشتر شده است. همچنين در حال حاضر، سهم دسكتاپ در ميان ابزارهاي اتصال به اينترنت در سطح جهان كمتر از ۵۰ درصد است
سهم موبايل و تبلت و دسكتاپ از فضاي وب
در حال حاضر كدام موتورهاي جستجو بيشتر استفاده مي‌شوند؟كم نيستند كساني كه موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌هاي مترادف به كار مي‌برند.
البته به سادگي هم نمي‌توان از اين كار ايراد گرفت؛ چون حتي Google كردن به عنوان يك فعل هم در زبان انگليسي پذيرفته شده است.
با اين حال شايد مناسب باشد به دو گزارش كه توسط سايت معتبر Search Engine Land منتشر شده اشاره كنيم.
كاربران كدام موتورهاي جستجو را مي شناسند
آنچه در پاسخ به اين سوال مشخص مي‌شود، بيشتر نشان‌دهنده‌ي آگاهي كاربران از برندها است.
همان‌طور كه مي‌بينيد موتورهاي جستجوي Google و Yahoo و Bing براي كاربران بيشتر از ساير موتورهاي جستجو شناخته شده هستند.
در پرسش ديگري از كاربران خواسته شده موتور جستجوي اصلي مورد استفاده خود را اعلام كنند:
موتور جستجوي اصلي مورد استفاده شما چيست
همان‌طور كه مي‌بينيد در اينجا، گوگل با ساير موتورهاي جستجو طراحي سايت فاصله‌ي معناداري دارد و به همين علت، شايد هنوز هم – تا زماني كه تغييري جدي در سهم بازار موتورهاي جستجو به وجود نيامده – بايد بپذيريم كه استفاده از موتور جستجو و گوگل به عنوان تعبيرهاي مترادف چندان نادرست نيست.

شما با عضويت رايگان به عنوان كاربر آزاد متمم (صرفاً با تعيين نام كاربري و كلمه‌ي عبور) مي‌توانيد به حدود نيمي از چند هزار درس متمم دسترسي داشته باشيد.همچنين در صورت تمايل، با پرداخت هزينه عضويت، به همه‌ي درس‌هاي متمم دسترسي خواهيد داشت.
البته از ميان درس‌هاي مطرح شده، شايد بهتر باشد ابتدا مطالعه‌ و بررسي مباحث زير را در اولويت قرار دهيد  استراتژي محتوا سواد ديجيتال  ايميل ماركتينگديجيتال ماركتينگشبكه هاي اجتماعي
اطلاعات بيشتر در مورد ثبت نامنقش سئو در ارتقاء كيفيت محتوا در سال‌هاي اخيردر گذشته ضعف‌هايي كه در الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو وجود داشت باعث شده بود يك تعبير بين

توليدكنندگان محتوا رايج شود. آنها مي‌گفتند:شما دو روش براي نوشتن در فضاي وب داريد.مي‌توانيد براي كاربران و بازديدكنندگان سايت خود بنويسيد و مي‌توانيد براي موتورهاي جستجو بنويسيد.
نوشتن براي موتورهاي جستجو به معناي تنظيم متن‌هاي بي‌معني، تزريق بي‌خاصيت كلمات كليدي در متن‌ها، ارائه‌ي لينك‌هاي بدون كاربرد، وادار كردن كاربران به كليك و كارهايي از اين دست بود.
نوشتن براي كاربران، اگر چه رضايت بازديدكنندگان را تأمين مي‌كرد، اما الزاماً به رتبه‌ي بهتر در موتورهاي جستجو منتهي نمي‌شد.

خوش‌بختانه طي سال‌هاي اخير، با بهبود الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعي و تحليل متن، باعث شده است كه چنين مواردي كمتر و كم‌رنگ‌تر شوند.
كمي بررسي شما را متقاعد خواهد ساخت كه رعايت استانداردهاي مد نظر موتورهاي جستجو، مي‌تواند رضايت خوانندگان و كاربران شما را نيز افزايش دهد.
همچنين، تلاش براي افزايش رضايت كاربران، معمولاً به ارتقاي رتبه شما در موتورهاي جستجو نيز كمك خواهد كرد.
به همين علت، بر خلاف سال‌هاي گذشته كه موتورهاي جستجو را مسبب كاهش كيفيت محتوا در فضاي وب مي‌دانستند، امروز چنين توصيفي بسيار كمتر شنيده مي‌شود و به كار مي‌رود.
با توجه به بهبود كيفيت نتايج موتورهاي جستجو، و ارتقاء الگوريتم‌هاي آنها، نادرست نيست اگر وقت

و بودجه‌اي را كه صرف سئو مي‌كنيد، به عنوان بخشي از فعاليت‌هاي تأمين رضايت كاربران لحاظ كنيد. البته به شرطي كه فلسفه‌ي واقعي سئو و راهكارهاي پايدار و بلندمدت آن را به كار بگيريد.
چه چيزهايي با سئو اشتباه گرفته مي‌شوند؟گاهي اوقات، كساني كه با SEO آشنا نيستند،‌ آن را به عنوان يك جانشين رايگان براي بازاريابي و تبليغات در نظر مي‌گيرند.
اما بايد به خاطر داشته باشيم كه توجه به سئو اگر به شيوه‌اي علمي و دقيق و تخصصي انجام شود، اتفاقاً راهكاري زمان‌بر، دشوار و گران‌قيمت است.

كسب و كاري كه مي‌خواهد در موتورهاي جستجو وضعيت مطلوبي داشته باشد، بايد نكات بسياري را رعايت كند كه موارد زير، تنها بخش كوچكي از آنهاست: توليد دائمي محتواي اصيل و بدون كپي كاري به روز كردن محتواي قديمي بر اساس اطلاعات و نيازهاي جديد ايجاد حس رضايت در خوانندگان و كاربران قانع كردن بازديدكنندگان به اينكه مدت بيشتري را در سايت شما بگذرانند
همه‌ي اين كارها، هزينه‌بر هستند و هميشه و هر روز بخشي از وقت و منابع شما را به خود اختصاص خواهند داد.

SEO همچنين، يك كمپين تبليغاتي نيست كه به عنوان يك پروژه با بودجه‌اي مشخص و در يك محدوده‌ي زماني مشخص، اجرا شود.همچنانكه يك مجموعه تكنيك و اصول فني هم نيست.بلكه نوعي نگرش به محيط وب و توليد محتوا و شكلي متفاوت از حضور در فضاي آنلاين است.

اگر چنين نگاهي را باور نداشته باشيم، به احتمال زياد SEO به يكي از شيوه‌هاي قدرتمند براي هزينه كردن بيفايده‌ي پول و منابع كسب و كار ما تبديل خواهد شد.هدف ما در درس سئو چيست؟اين نكته را تقريباً همه پذيرفته‌اند كه بزرگترين و ارزان‌ترين و معتبرترين مسير ورود به يك سايت موتورهاي جستجو هستند.

آشنايي با SEO و فلسفه آن، چيزي نيست كه مختص برنامه‌نويسان و طراحان سايت باشد. خصوصاً با توجه به توسعه‌ي الگوريتم‌هاي جستجو و هوشمندتر شدن موتورهاي جستجو، عملاً همه‌ي كساني كه مستقيم و غيرمستقيم در وب‌سايت يك كسب و كار نقش ايفا مي‌كنند، لازم است با اصول و مباني و منطق سئو آشنا باشند.

در مجموعه درس‌هاي SEO چيست در متمم مي‌كوشيم مباني كلي سئو، كاربردها و نكات كليدي در آن را خدمت شما ارائه كنيم.موارد زير از جمله نكاتي هستند كه در اين مجموعه درس مورد توجه قرار خواهيم داد:آشنايي با موتورهاي جستجو و وظيفه آنها  چه كارهايي انجام دهيم تا موتورهاي جستجو و به طور خاص گوگل، ما را به مخاطبان خود نمايش دهند؟  چه سهمي از موفقيت در سئو به خاطر تكنيك است و چه سهمي به خاطر محتوا؟برخي از منابع و مراجع مورد استفاده و استناد در تدوين اين درسما در هر درس، بسته به موضوع، منبع مورد استفاده را به صورت شفاف و مشخص نقل مي‌كنيم.اما در ميان منابع مورد استفاده، چند سايت و وبلاگ هستند كه محتواي آنها كليدي‌تر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب مي‌شوند.